02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 تير 1401 در ساعت 15 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع فیلتر شنی- فیلتر شنی| اطلس آب

فیلتر شنی مناسبترین سیستم تصفیه آب محسوب میشود و کلیه فرایند فیلتر کردن نیز توسط شن و ماسه های موجود در بستر سیستم  انجام میشود. فیلترها انواع مواد  زائد موجود در آب را حذف میکنند اما از مهمترین این مواد زائد میتوان به انوع رسوبات، فلزات و همچنین هیدروکربن ها اشاره نمود که بیشترین سهم در آلودگی آب را بر عهده دارند. انواع فیلتر شنی تولید و عرضه میشود که هر یک متناسب با نوع فعالیت صنایع کاربرد خاص خود را دارند. انواع فیلتر شنی بر اساس نحوه فیلتراسیون و فشار کاری به چندین دسته متفاوت تقسیم بندی میشود و از هیچ دسته بندی مشخص و واحدی نیز برخوردار نیستند.

از انواع فیلتر های شنی میتوان فیلتر شنی تحت فشار، فیلتر شنی حوضچه ای‌ و فیلتر شنی آرام را نام برد که کاربرد بسیار زیادی نیز دارند. فیلتر شنی تحت فشار از رایج ترین نوع فیلتر محسوب میشود که معمولا در استخرها مورد استفاده قرار میگیرد و با سرعت بسیار ایده آل خود میتواند تصفیه بسیار ایده آلی را انجام دهد.  این  فیلتر شنی  آب را با فشار از میان شن و ماسه به سمت بخش بیرونی هدایت میکند که این فشار باعث میشود تا مواد زائد آب دفع شوند. فیلترهای حوضچه ای نیز به هیچگونه موادی برای تصفیه نیاز ندارند و روند تصفیه تنها با شن و ماسه انجام میشود. فیلتر شنی آرام نیز از فیلترهای منسوخ شده میباشد که کمتر مورد استفاده قرار میگیرد و آب در حجم کم را فیلتر و رسوب زدایی کند.

عوامل موثر در انتخاب فیلتر شنی

عواملی وجود دارند که در انتخاب فیلتر شنی تاثیرگذار هستند که میتوان به فضای موجود برای نصب فیلتر، هزینه و همچنین بازده فیلتر اشاره نمود. استخرها، صنایع و همچنین  کلیه اماکن که از فیلتر بمنظور تصفیه آب استفاده میکنند هر یک متناسب با نیاز خود باید سیستم فیلتراسیون خاصی را برای جدا سازی ذرات معلق و آلودگی از آب انتخاب کنند. برای دریافت مشاوره و همچنین ثبت سفارش برای خرید فیلتر شنی میتوانید با کارشناسان شرکت اطلس آب تماس حاصل نموده و پس از کسب اطلاعات سفارش خود را ثبت نمایید.

9 / 10
از 13 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :