02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 3 آبان 1401 در ساعت 11 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فیلتر شنی استخری
یکی از وسیله هایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد فیلتر شنی است. این فیلترها برای تصفیه آب در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی می توان چنین بیان کرد که فیلترهای شنی یکی از پرکاربردترین دستگاه های تصفیه آب می باشند. یکی از مکان هایی که تصفیه آب در آن اهمیت شایانی دارد، استخرها می باشند. برای تصفیه آب موجود در استخرها لازم است از نوع مخصوصی از این فیلترها که با نام صافی شنی استخر شناخته می شوند استفاده کرد. در ادامه برخی از ویژگی های این نوع فیلتر را ذکر خواهیم کرد.

معرفی فیلتر شنی استخر

مخزن فیلتر شنی استخر و دیگر انواع آن با لایه های متعددی از شن، سیلیس یا آنتراسیت پوشیده شده است. فیلترهای شنی را عمدتا در اشکال استوانه ای طراحی می کنند. سیلیس مورد استفاده در فیلترهای شنی به ویژه صافی شنی استخر دارای خلوص نود و هشت درصد می باشد. فیلترهای شنی فقط یک ورودی و یک خروجی دارند. آب آلوده از لوله مخصوص وارد مخزن شده و پس از تصفیه از لوله خروجی وارد استخر خواهد شد. بنابراین می توان نحوه کار این فیلترها خیلی دشوار نیست. بر این اساس نصب و استفاده از این صافی های شنی نیز آسان است. اما باید توجه داشت که نصب این فیلترها نیازمند دقت و وسواس بالایی است. در غیر این صورت فیلتر کارایی مورد نظر را نخواهد داشت.

شست و شوی فیلتر شنی استخر
وقتی مدتی از استفاده مداوم از فیلتر شنی استخر بگذرد ضرورت دارد برای تعویض و شست و شوی آن اقدام کرد. وقتی فیلتر کثیف شود عمل تصفیه آب به خوبی انجام نمی شود. به همین دلیل ضرورت دارد برای شست و شوی دقیق و درست آن اقدام کنید. به فرایند شست و شوی فیلتر بک واش نیز می گویند. هنگام نصب فیلتر و انجام عمل تصفیه آب را از لوله ورودی وارد مخزن کرده و سپس از لوله خروجی از آن خارج می کنند. اما در فرآیند بک واش آّب را از لوله خروجی و از پایین وارد مخزن می کنند و به تدریج موجب شست و شوی آن خواهد شد

موارد استفاده از فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر در مکان های مختلف و موارد بسیاری کاربرد دارد. برخی از این کاربردها را در زیر به صورت خلاصه و مختصر ارائه خواهیم داد.- برای تصفیه آب خام چاه، رودخانه یا قنات

- برای تصفیه و شفاف کردن آب استخرها در اندازه های مختلف و در مکان های متفاوت
- برای تصفیه آب استخرهای پرورش ماهی
- برای تصفیه آب شرب و آب مورد نیاز نیروگاه ها
- برای تصفیه آب واحدهای تکمیلی از جمله برج های خنک کننده

 

انواع مختلف فیلتر شنی

برای استفاده از فیلتر شنی مناسب برای استفاده در استخرها می بایست به دو مورد توجه داشت. ابتدا می بایست به میزان فشار آب و سپس به نحوه فیلتر کردن آن بستگی دارد. مورد مهمی که می توان در خصوص تصفیه آب به کمک صافی شنی ذکر کرد عدم استفاده از هر نوع افزودنی می باشد. بنابراین فرایند تصفیه در صافی شنی استخری و انواع دیگر این فیلتر بدون استفاده از هر نوع ماده افزودنی و شیمیایی انجام می شود. بر این اساس انواع فیلترهای شنی مورد استفاده در استخر را می توان در سه دسته مختلف جای داد. این سه دسته شامل فیلترهای شنی کند و تند و فیلترهای شنی نرخ بالا هستند.
قدیمی ترین فیلتر شنی استخر، نوع کند آن می باشد. ورود و تصفیه آب در این نوع فیلتر بدون وارد آمدن هرگونه فشار به آب انجام می شود. در واقع آب به کمک وزن خود به تدریج وارد مخزن شده و تصفیه می شود. در فیلترهای کند سیلیس موجود در مخزن در مجاورت هوای آزاد قرار دارد. این در حالی است که در فیلتر تند سیلیس درون یک مخزن تحدید شده جا داده شده است. فیلترهای نرخ بالا میزان عبور آب را بر حسب متر مربع محاسبه می کنند.

قیمت صافی شنی استخر 

همیشه برای تهیه یک وسیله توجه به مسائل اقتصادی و قیمت آن اهمیت دارد. برای خرید فیلتر شنی نیز این مسئله اهمیت دارد. شرکت اطلس آب سازنده انواع فیلتر شنی برای استخرها آب پاکیزه و شفاف اهمیت زیادی دارد. از طرفی خرید فیلترهای شنی می بایست با دقت بالایی انجام گیرد. اگر به دنبال یک صافی شنی با قیمت مناسب هستید ما توصیه می کنیم از نوع نرخ بالا استفاده کنید. این مدل از فیلترها قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر داشته و فضای کمی هم اشغال می کنند. قیمت فیلترهای شنی بسته به ظرفیت و جنس آن ها متفاوت است. فیلتر شنی FRP و فلزی و بتنی از جمله فیلترهایی هستند که قیمت متفاوتی دارند. قیمت فیلتر شنی FRP نسبت به مابقی بالاتر است.

 

10 / 10
از 14 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :