02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 21 فروردین 1402 در ساعت 9 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سیلیس فیلتر شنی

یکی از موادی که برای عملکرد صحیح فیلتر شنی مورد استفاده قرار می گیرد دانه های سیلیس می باشند. به طور کلی می توان گفت سیلیس یکی از موادی است که در تصفیه آب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. دانه های سیلیس در مخزن فیلتر جای داده می شوند. ذرات معلق موجود در آب پس از عبور از روی دانه های سیلیس موجود در مخزن فیلتر شنی به دام خواهند افتاد. در نتیجه این عمل، آب زلال از شیر خروجی فیلتر خارج خواهد شد. با توجه به مزیت های فراوانی که سیلیس در فیلترهای شنی دارد، امروزه استفاده از آن از سوی کاربران بسیار با استقبال مواجه شده است. برخی از مهمترین مزیت های این ماده را در زیر بیان خواهیم کرد.

-  تسهیل فرایند فیلتراسیون آب و فاضلاب

-   افزایش کیفیت آب تصفیه شده

-   صرفه جویی در مصرف مواد شوینده

-    افزایش شفافیت آب تصفیه شده

شاید بتوان گفت مهمترین مزیتی که استفاده از سیلیس در فیلتر شنی دارد، کاهش میزان مصرف انرژی است. استفاده از سیلیس در فیلترهای شنی تا 50 درصد می تواند موجب کاهش مصرف برق گردد. همچنین مصرف آب را تا 35 درصد کاهش می دهد. مخزن سنگ فیلتر شنی حاوی سیلیس و ماسه می باشد. دانه بندی سیلیس در مخزن صافی شنی به ترتیب شامل، دانه های بزرگ، سپس متوسط و در انتها ذرات ریز می باشد. ذرات ریزتر در بالاترین قسمت مخزن قرار می گیرند. به طور کلی دانه بندی صورت گرفته برای دانه های سیلیس به شرح زیر می باشد.

- 5 تا 2 میلیمتر

-  8 تا 4 میلیمتر

-  12 تا 8 میلیمتر

هر یک از این دانه بندی ها در سطوحی به ارتفاع حدود 25 سانتی متر درون مخزن جای داده می شوند. ارتفاع نهایی لایه های ایجاد شده از این دانه ها یک متر خواهد بود. حداکثر ارتفاع نباید از یک و نیم متر افزایش یابد. 

 

9 / 10
از 25 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :