02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 فروردین 1403 در ساعت 9 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وقتی صحبت از فیلتر شنی می شود این که چگونه آن را تهیه کنیم مهم است. در واقع این که در انتخاب و خرید یک فیلتر شنی می بایست به چه نکاتی توجه داشته باشیم مهم است. استفاده از استخر به ویژه در فصول گرم سال بیشتر می شود. بنابراین رعایت بهداشت آب و محیط استخر مهم است. در صورتی که آب استفاده شده در استخر به درستی تصفیه نشود و به طور مکرر نیز مورد استفاده قرار گیرد عامل بسیاری از بیماری ها خواهد بود. عمده این بیماری ها پوستی هستند و درمان آن ها هزینه زیادی در بردارد. تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا یک سری نکات مهم که در خرید صافی شنی می بایست به آن ها توجه داشته باشید را ارائه دهیم.

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی وسیله ای است که به کمک آن می توان آب را تصفیه نمود. فیلترها آلودگی ها و کدورت ها را از آب پاک می کنند. فیلترهای شنی آلودگی های تا اندازه مشخصی را می توانند تصفیه کنند. به طور کلی این فیلترها تا اندازه پنجاه میکرون می توانند موجب تصفیه ذرات آلوده از آب شوند. در صافی شنی از لایه سیلیس یا آنتراسیت استفاده می کنند. آب آلوده را از روی این لایه عبور داده و به تدریج موجب تصفیه آن می شوند. با عبور آب از روی لایه های سیلیس آب شفاف و تصفیه شده از لوله خروجی وارد استخر می شود.

 

فیلتر شنی استخر و اهمیت آن

همانطور که در بالا گفتیم رعایت بهداشت آب استخر و محیط آن ضرورت دارد. مهمترین روش برای رعایت بهداشت آب استخر استفاده از سیستم تصفیه می باشد. یک سیستم تصفیه فقط شامل یک فیلتر شنی نیست، بلکه حاوی یک پمپ مناسب، کلرزن، مبدل و لوله های اتصال است. طریقه انتخاب و نصب این وسیله ها مهم است. هر چه فیلتر قویتر باشد بهتر عمل خواهد کرد. این مورد برای پمپ نیز صادق است. در صورت عدم استفاده از فیلتر مناسب مواد فیزیکی موجود در آب استخر می توانند به پمپ صدمه وارد کنند. بنابراین وجود همه این تجهیزات در کنار هم الزامی است. انتخاب این وسیله ها به دقت و وسواس نیاز دارد. در ادامه محتوا در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم برای انتخاب فیلتر شنی استخر

برای خرید فیلتر شنی استخر مناسب می بایست به برخی ابعاد فنی و تخصصی توجه داشت. به طور مثال در خرید یک فیلتر شنیFRP ضرورت دارد به ضخامت و جنس بدنه فیلتر دقت نمود. به طور کلی فیلترهای شنی را در سه جنس بتنی، فولادی و فایبرگلاس تهیه و تولید می کنند. بدنه فولادی استحکام بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارد. ضخامت بدنه فیلتر بر اساس ظرفیت آن محاسبه می شود. مورد دیگری که می بایست هنگام خرید صافی شنی به آن توجه نشان داد نحوه دسترسی به دریچه های آن است. فیلترهای شنی دارای دو نوع دریچه آدم رو و دست رو هستند. سیلیس موجود در مخزن را از طریق دریچه کوچکتر که دست رو می باشد در محل قرار می دهند. البته بسیاری از فیلترهای شنی موجود فاقد دریچه آدم رو هستند و این امر موجب ایجاد اختلال در عملکرد فیلتر نخواهد شد.

مورد دیگر که باید به آن اهمیت داد پوشش بدنه فیلتر شنی است. مخزن فیلترهای شنی از بیرون و درون می بایست به وسیله های رنگ های روغنی و اپوکسی محافظت شود. نوع جوشکاری نیز مهم است. به دلیل تماس مداوم و مرتب فیلتر با آب بهتر است از جوشکاری اتوماتیک برای مخزن آن ها استفاده نمود. این مدل جوشکاری مانع از زنگ زدگی خواهد شد. مطابقت با فشار و ظرفیت پمپ نیز اهمیت دارد. بنابراین هنگام خرید فیلترهای شنی می بایست به تطابق خصوصیات آن با پمپ نیز توجه شایانی داشت. اندازه دانه های سیلیس مورد استفاده در فیلترهای شنی مهم است. اندازه دانه های سیلیس بسته به نوع فعالیت فیلتر متفاوت انتخاب خواهند شد.

 

ترفندهایی برای انتخاب فیلترهای شنی

نکات مهمی در خصوص انتخاب و خرید فیلتر شنی وجود دارد که در ادامه به اختصار آن ها را ذکر خواهیم کرد.

-         تطابق خصوصیات پمپ و فیلتر

-         انتخاب فیلتر شنی FRP و فلزی با توجه به کاربرد آن

-   اندازه قطر منبع فیلتر

-  نوع جوشکاری فیلتر

-   اندازه سیلیس استفاده شده در فیلتر

-   پوشش مناسب روی بدنه فیلتر

-  توجه به ضخامت بدنه فیلتر

 

9 / 10
از 10 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :