02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402 در ساعت 8 : 27 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

وقتی صحبت از پکیج تصفیه فاضلاب می کنیم در واقع منظور ما یک تصفیه خانه کوچک با تمام امکانات لازم است. تمام واحدهایی که یک تصفیه خانه فاضلاب به آنها نیاز دارد نیز در این پکیج کوچک وجود دارد. این واحدها شامل مخازن هوادهی، ته نشینی، ذخیره لجن و غیره می باشند. پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب و پساب های تولید شده در مجتمع های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. این پکیج های تصفیه فاضلاب، ویژگی های مختلفی دارند که هر کاربر طبق سلیقه می تواند نوع مناسب و دلخواه را انتخاب کند.

معرفی پکیج تصفیه فاضلاب

ما در ابتدای محتوا بیان کردیم پکیج تصفیه فاضلاب یک تصفیه خانه کوچک برای تصفیه پساب است. این پکیج ها را در دو جنس فلزی و بتنی تهیه کرده و روانه بازار مصرف می کنند. با توجه به کاربرد این پکیج و سلیقه کاربر می توان یکی از این دو نوع را در اختیار گرفت. البته استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به دلیل قیمت پایین تر و نصب و راه اندازی آسان تر رواج بیشتری دارد. نکته مهم دیگر در مورد پکیج های فلزی قابلیت جابجایی آن ها است. به همین دلیل این وسیله محبوبیت بیشتری میان کاربران دارد. تقسیم بندی دیگری که برای این پکیج ها انجام می شود، بر اساس عملکرد آن ها است. با توجه به نوع فاضلاب و پساب تصفیه شده توسط این دستگاه آن ها را به دو دسته صنعتی و بهداشتی تقسیم می کنند. اندازه این پکیج ها نیز بسته به میزان فاضلاب تولید شده در مجتمع دارد.

مزیت ها و فواید استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب فواید بسیاری دارد. وجود فواید و مزیت های فوق العاده موجب شده این وسیله در حال حاضر عضو ثابت مجتمع های مسکونی و تجاری و اداری باشد. در زیر برخی از مهمترین فواید این دستگاه را بیان خواهیم کرد.

-  قابلیت تصفیه انواع فاضلاب (صنعتی، بهداشتی و غیره)

-  تصفیه فاضلاب مطابق با استانداردهای محیط زیستی

-  امکان افزایش یا کاهش ظرفیت پکیج

-  عدم تولید بوی نامطبوع

- مصرف کم انرژی

- قابلیت جابجایی پس از نصب پکیج

-   اندازه مناسب و کارآمد

-  راندمان بالا و عملکرد مناسب در تصفیه فاضلاب

-  تولید بسیار کم لجن

-  عملکرد به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک

-  استهلاک بسیار پایین دستگاه

-  نصب و راه اندازی سریع

قیمت پکیج  تصفیه فاضلاب

برای استفاده از هر وسیله و محصولی اولین نکته توجه به قیمت آن است. پکیج تصفیه فاضلاب نیز از این امر مستثنی نیست. پارامترها و عوامل مختلفی بر قیمت این پکیج ها اثر دارند. در ادامه برخی از آن ها را نام برده و توضیح مختصری در مورد آن ها خواهیم نوشت.

- کیفیت و کمیت فاضلاب ورودی

- مواد استفاده شده در ساخت پکیج و قطعات آن

-  نوع فرایند تصفیه به کار رفته در پکیج

- میزان استاندارد خروجی پکیج

- تجهیزات و امکانات جانبی پکیج

اگر پساب تولید شده توسط پکیج تصفیه فاضلاب مجددا در آن مجتمع مورد استفاده قرار بگیرد نیاز به رعایت بیشتر استانداردها خواهد بود. بنابراین چنین پکیج تصفیه فاضلابی باید استانداردها را در سطح بالا رعایت کند. در نتیجه قیمت این دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. برای رعایت چنین استانداردهایی نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی می باشد. این مورد نیز موجب افزایش قیمت پکیج می شود. البته نوع روش تصفیه فاضلاب به کار رفته در پکیج می تواند موجب افزایش یا کاهش قیمت نهایی پکیج شود.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

ما در ابتدای محتوا اشاره کردیم دو نوع پکیج تصفیه فاضلاب وجود دارد. هر دو نوع توسط شرکت اطلس آب طراحی و ساخته میشود.این تقسیم بندی بر اساس عملکرد این دستگاه انجام می شود. پکیج های صنعتی و بهداشتی. منظور از فاضلاب بهداشتی، فاضلابی است که توسط مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و غیره تولید می شود. فاضلاب بهداشتی از دو بخش عمده تشکیل می شود. این دو بخش شامل آب خاکستری و فاضلاب هستند. فاضلاب حاصل از شست و شو و نظافت را آب خاکستری می گویند در حالی که فاضلاب، حاصل توالت است. تصفیه فاضلاب های بهداشتی اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که درصد بسیار زیادی از آن را مواد آلی و پاتوژن های بیماری زا تشکیل می دهند.

فاضلاب صنعتی نیز ناشی از انجام فرایندهای صنعتی در شهرک های صنعتی و کارخانه ها و کارگاه های مختلف تولید می شود. فاضلاب های صنعتی معمولا حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی مضر و خطرناک هستند. ورود بدون محدودیت این نوع فاضلاب موجب آلودگی آب، خاک و مرگ و میر حیات وحش خواهد شد. همچنین این فاضلاب ها می توانند موجب بروز صدمات جبران ناپذیر در سلامت انسان گردند. مانند حادثه مینیماتا در ژاپن؛ بر این اساس استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب برای فاضلاب های صنعتی توصیه می شود.

9 / 10
از 18 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :