02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402 در ساعت 9 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

قیمت فیلتر شنی استخری

فیلتر شنی استخری یکی از انواع فیلترهای شنی موجود در بازار است. همانطور که از نام آن پیدا است از این فیلتر برای تصفیه آب موجود در استخرها استفاده می کنند. استفاده از فیلتر در استخرها از جمله ضروریات محسوب می شود. در واقع بدون توجه به بزرگ یا کوچک بودن استخر می بایست حتما از صافی شنی مناسب در استخر بهره برد. فیلترها وسیله هایی هستند که خیلی ساده و بی سر و صدا کارهای مهمی را انجام می دهند. تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید تا در مورد فیلترهای شنی استخری و قیمت و بهای آن ها مطالبی را ذکر کنیم.

فیلتر شنی استخری و چگونگی عملکرد آن

فیلتر شنی یا صافی شنی یکی از وسیله هایی است که برای تصفیه آب از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است. نوعی متفاوت از فیلترهای شنی، فیلترهای شنی استخری می باشند. این نوع فیلتر برای تصفیه آب در استخرهای بزرگ و کوچک در سیستم های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. فیلترهای شنی استخری یکی از بهترین و مناسب ترین دستگاه ها برای پاکسازی آب موجود در استخر از انواع آلودگی ها هستند. این فیلترها می توانند انواع آلودگی های با قطر حداکثر پنجاه میکرون را پاکسازی نمایند.

عملکرد فیلتر شنی استخری درست مانند دیگر فیلترهای شنی است. در واقع یک مخزن استوانه ای است که حاوی دانه های سیلیس یا آنتراسیت است. این مخزن از طریق دو لوله مجزا آب آلوده را وارد و سپس خارج می کند. پس از ورود آب به مخزن استوانه ای ابتدا ذرات درشت و آشغال ها لا به لای دانه های شن به دام خواهند افتاد. سپس با ورود آب به قسمت های زیرین که دانه های ریزتری دارند انواع دیگرآلودگی ها که قطر کمتری دارند از بین خواهند رفت. در صورت استفاده از فیلتر شنی استخری آب استخر شما همواره شفاف و عاری از آلودگی خواهد بود.

 

فیلتر شنی استخری و انواع آن

تمام انواع فیلتر شنی را از سه جنس مشخص تولید می کنند. این سه جنس شامل فولاد، بتن و فایبر گلاس می باشند. این که از کدام یک از مواد ذکر شده در بالا برای ساخت بدنه فیلترهای شنی استفاده کنند بستگی به مکان مورد استفاده آن ها دارد. به طور مثال برای ساخت فیلترهای شنی استخری مناسب ترین نوع فایبر گلاس می باشد. نکته دیگر در مورد فیلتر شنی استخری دسته بندی آن ها بر اساس نحوه گردش آب در فیلتر است. بر این اساس فیلترهای شنی استخری را می توا در چهار دسته مختلف جای داد. این چهار دسته شامل موارد زیر هستند.

- فیلترهای شنی استخری آرام

- فیلترهای شنی استخری بالارونده

- فیلترهای شنی استخری گرانشی

-  فیلترهای شنی استخری تحت فشار

 

پرکاربردترین صافی شنی استخری

فیلتر شنی استخری تحت فشار پر استفاده ترین فیلتر استخری محسوب می شود. نام دیگر این فیلتر، فیلتر شن و ماسه سریع است. تخلیه مداوم آب استخر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به همین دلیل می بایست برای تصفیه آب آن اقدام نمود. بهترین وسیله بدین منظور فیلترهای شنی استخری تحت فشار می باشند. با ورود آب آلوده استخر به درون مخزن صافی شنی تحت فشار ابتدا آب از روی فیلترهای درشت عبور داده می شود، بدین منظور آلودگی های فیزیکی و درشت را جدا می کند. پس از این مرحله آب استخر از روی فیلترهای ریز دانه عبور داده می شود. در این مرحله آلودگی های با قطر کمتر از آب جدا شده و ته نشین می شوند. در نهایت آب کاملا پاکیزه و شفاف به سمت لوله ی خروجی هدایت شده و وارد استخر می شود.

قیمت انواع فیلتر شنی استخری

مناسب ترین فیلتر شنی برای استخر را می بایست با توجه به نوع و مساحت استخر به دست آورد. قیمت صافی شنی استخری با توجه به نوع و جنس و اندازه آن متفاوت خواهد بود. قیمت فیلتر شنی FRP و فیلترهای شنی فلزی تقریبا مشابه و نزدیک به هم می باشد. بنابراین مولفه قیمت تاثیر چندانی بر انتخاب صافی های شنی نخواهد داشت. برای محاسبه قیمت صافی های شنی آن چه اهمیت دارد ظرفیت مخزن فیلتر است. بنابراین با دانستن اندازه مخزن فیلترهای شنی می توان قیمت آن ها را تخمین زد. البته در نظر داشته باشید با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت ها نیز نوسان خواهند داشت.

ما در بالا ذکر کردیم ظرفیت مخزن فیلتر شنی برای انتخاب آن اهمیت دارد. برای این که محاسبه کنید چه فیلتری مناسب استخر شما است می بایست ابتدا حجم آب استخر را در اختیار داشته باشید. حجم آب استخر را تقسیم بر میزان بازگشت آب استخر کنید. عدد به دست آمده میزان دبی صافی شنی را به شما خواهد داد. با این وجود شما می توانید فیلتر مناسب برای تصفیه آب استخر را خریداری نمایید.

طریقه نصب فیلتر شنی استخری

بعد از این که فیلتر شنی مناسب را خریداری کردید لازم است برای نصب آن نیز دقت لازم را به خرج دهید. در صورت عدم نصب صحیح و اصولی کارایی لازم را دریافت نخواهید کرد. طریقه نصب فیلترهای شنی استخری با توجه به جنس آن ها متفاوت خواهد بود. بنابراین نصب فیلترهای شنی فلزی با فیلتر شنی FRP متفاوت است. فیلترهای فلزی به اتصالات دنده ای بیشتر نیاز دارند. این در حالی است که فیلترهای FRP به کمک لوله های پی وی سی و پی پی نصب می شوند. همچنین نصب فیلترهای شنی فایبرگلاس به نصاب متخصص نیاز ندارد. یک اپراتور ساده و کم تجربه هم می تواند آن ها را نصب کند. فیلترهای شنی فلزی به دلیل سنگین بودن نصب دشواری خواهند داشت. نکته دیگری که می بایست هنگام نصب هر دو نوع فیلتر شنی به آن توجه داشت، نصب درست لوله های ورودی و خروجی آب است. عدم اتصال صحیح این لوله ها عملکرد فیلتر را کاهش می دهد. 

نکاتی پیرامون انتخاب فیلتر شنی استخری

-  بهترین انتخاب برای استخرها خانگی، فیلترهای شنی فایبر گلاس می باشند.

-  بهترین انتخاب برای استخرهای بزرگ و عمومی، فیلترهای فلزی می باشند.

-  فیلترهایی که دارای روکش اپوکسی هستند در برابر خوردگی کلر مقاومت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند.

- در کنار هر فیلتر شنی برای داشتن عملکرد بهتر لازم است از یک پمپ مناسب نیز استفاده کنید.

-  وجود سیلیس مرغوب کارایی فیلتر را افزایش می دهد.

 

 

9 / 10
از 26 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :