02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 اسفند 1400 در ساعت 12 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عمده ناخالصی های موجود درون  آب

آب خالص در چرخه به دلیل وجود املاح موجود درون آب و حلالیت بالای آن وجود ندارد و دارای ناخالص های فراوانی می باشد. در کل نا خالصی های موجود در آب به چند دسته مجزا تقسیم می گردد. که از جمله مهمترین آنها می توان به سه دسته اصلی و کلی مواد عالی جامد محلول ,مواد جامد و معلق, و همچنین مواد کلویدی و گازها اشاره کرد.

1-ذرات ریز و درشت مواد غیر حلال و معلق درون آب ها از تنوع فراوانی برخوردارند این مواد که بیشتر به صورت معلق می باشند باعث کدورت بیشتر آب می شوند. بعضی از این مواد به دلیل وزن چکالی بیشتر باعث ته نشینی درون آب میشود و باعث شفاف تر شدن آب می شود . لازم به ذکر می باشد که بعضی از این مواد به دلیل وزن چکالی کمتر به زمان زیادتری برای ته نشینی دارند. بیشتر این مواد شامل ذرات ریز و یا سنگ که به دلیل بستر خاک و رودخانه ها در آب فراوان یافت می شود.که بیشتر به دلیل فرسایش زمین می باشد. باری حذف کدورت آب نیاز به فیلتر شنی می باشد. و آب با گذر از بستر سیلیس باعث حذف کدورت آب می شود

2- موادهای جامد محلول درون آب این دسته از مواد که به اندازه فراوانی درآب یافت می شود. به صورت محلول و حلال درون آب می باشد. این مواد به راحتی  در سه دسته مختلف درون آب حل میشوند. این سه دسته شامل مولکولی یونی و قطبی می باشند. گازها به مقادیر فراوانی درون ها حل میگردند.  مقدار فشار مواد گازی از یک سو دمای موجود درون آب بستگی دارد.PH آب هم ارتباط مستقیم به تشکیل گاز آب های دارد.

3- خواص فیزیکی آب مواد جامد موجود درون آب ها موجب تغییرات فراوانی در رنگ, بو, مزه, و ارتباط مستقیمی به کدورت آب دارد. این مواد با معمولا با حواس های پنچ گانه انسانها  به راحتی قابل تشخیص می باشند. آب های خالص اصولا" بدون رنگ می باشند. ولی آب های ناخالص دارای رنگ می باشند مثلا آب به رنگ زرد می تواند نشانگر وجود اسید آلی درون آب باشد

4-بو مزه شامل آبهای ناخالص می باشند و آب خالص داری بو و مزه نمی باشد. آب های راکد داری لجن فراوان می باشد برای حذف کردن بو و رنگ از آب نیاز به فیلتر کربنی می باشد. گذر آب از روی بستر کربن اکتیو باعث حذف کدورت می شود. عمدتا آب دریاچه ها بهدلیل دارا بودن یون سدیم کلرید دارای مزه شور و همچنین تلخ مزه می شود. لازم به ذکر است که آب های که دارای PH بالایی هستن مزه ای نا خوشایندی همچون صابون می باشد. در این نوع آب ها به دلیل دارا بودن پروتون های فراوان دارای مزه ترش می باشد.

شرکت اطلس آب سازنده انواع فیلتر شنی تجهیزات در جهت حذف و کدورت

 

 

9 / 10
از 14 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :