02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 6 تير 1401 در ساعت 15 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انواع روش های شستشوی فیلتر شنی

اصولا" شستشوی فیلتر های شنی یا همان بگواش کردن فیلتر شنی و یا شستشوی معکوس فیلتر شنی به چند روش صورت می پذیرد.

روش اول) شستشوی فیلتر به وسیله آب:  در این روش ابتدا آب با سرعت بالایی از پایین فیلتر شنی به لایه های بالایی بستر فیلتر شنی هدایت میشود. در این عمل حداقل باید حجم بستر در حدود 10%افزایش یابد. تا ذرات از همدیگر جدا شوند و املاح گرفتار شده در لابه لای سیلیس ها از آنها جدا شوند. و لابه لای سیلیس ها شسته شوند. در این روش اگر ذرات اجزای تشکیل دهنده درون فیلتر ها درشت تر و چسبندگی بالایی داشته باشند می بایست به وسیله اسید با خلوص پایین طوری که به فیلتر شنی آسیب نرساند شستشو شود. و یا در غیر این صورت سنگ سیلیس تعویض گردد. و سیلیس جدید جایگزین گردد.

روش دوم) شستشو سیلیس با آب و هوا : در این روش ابتدا جریان کندی از آب برای هر متر مربع از فیلتر شنی از پایین فیلتر وارد می گردد. بعد از گذشت چند دقیقه آب موقع گذر هوا از پایین بستر می باشد که در این عمل با گذر هوا از لابه لای بستر باعث تلاطم و به هم خوردن سیلیس ها میگردد که و در مرحله بعد با گذراندن آب صاف از لابه لای سیلیس ها تا زمانی که در آب خروجی نشانی از کدورت و یا املاح در آب نباشد ادامه پیدا میکند. این عمل ها در فیلتر های شنی می بایست به طور مداوم و مستمر صورت بپذیرد تا از سفت شدن سیلیس ها و یا اصطلاحا" بسته شدن محفظه های سیلیس فیلتر شنی  جلو گیری گردد. استفاده از سنگ سیلیس مرغوب و درجه یک میتواند طول عمر بگواش را به طور چشمگیری بالا ببرد به گونه ای که سنگ سیلیس خوب باعث میشود در هنگام عمل تصفیه و بگواش سنگ ها بر اثر سایش با هم فرسوده نشود. و عمل تصفیه و بگواش در آنها بهتر صورت بپذیرد.

فیلتر-شنی

روش سوم ) در این روش میتوان برای زوددن چربی و آلودگی های داخل مخزن و یا سنگ سیلیس از ترکیب آب  و پودر های ماشین لباسشویی چند آنزیم نیز استفاده کرد. با این روش که ابتدا پمپ آب را خاموش کرده و درون صافی استرینر را به وسیله مقداری پودر لباسشویی پر میکنیم و با روشن کردن پمپ آب از لابه لای سیلیس به همراه مواد شوینده گذر میکند و باعث میشد که به خوبی سنگ های سیلیس شفاف و تمیز گردند. این عمل تا از بین رفتن کلی کف موجود درون فیلتر شنی ادامه پیدا می کند

9 / 10
از 10 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :