02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402 در ساعت 8 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

داشتن آب پاکیزه و سالم یکی از نیازهای بشر امروز است. خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی این نیاز را به بهترین شکل برطرف خواهد کرد. قبل از این که در مورد خرید و قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی مطالب مورد نیاز را ذکر کنیم لازم است در مورد ویژگی های این دستگاه و خصوصیات آن مطالبی را بیان کنیم. بنابراین برای اولین مورد به توضیح و تشریح خصوصیات دستگاه تصفیه آب صنعتی می پردازیم. توصیه می کنیم تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن، دستگاهی پیشرفته برای از بین بردن آلودگی های موجود در آب می باشد. روشی که در این دستگاه تصفیه برای از بین بردن آلودگی ها مورد استفاده قرار می گیرد اسمز معکوس نام دارد. به همین دلیل دستگاه تصفیه آب صنعتی را با نام دستگاه تصفیه آب RO نیز می شناسند. دستگاه تصفیه آبنه تنها برای تصفیه آب مورد نیاز شرب و مصرف خانگی مورد استفاده می گیرد. این دستگاه برای تصفیه پساب های صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال دستگاه تصفیه مذکور در صنعت کشاورزی، صنعت مرغداری، دامپروری، صنایع غذایی، داروسازی، پزشکی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های دستگاه تصفیه آب صنعتی

جدیدترین فناوری برای تصفیه آب در حال حاضر روش RO می باشد. این واژه مخفف جمله Reverse Osmosis است. در این فناوری با دقت بسیار بالایی املاح موجود در آب تفکیک می شوند. دستگاه های تصفیه ای که این فناوری را دارند دقیق ترین و اقتصادی ترین دستگاه های تصفیه آب محسوب می شوند. ابزار به کار رفته در این دستگاه بسیار دقیق عمل می کنند. این ابزار دقیق که موجب افزایش کیفیت و عملکرد دستگاه تصفیه آب صنعتی می شوند شامل موارد زیر هستند. گیج، سنسورهای تی دی اس، فلومتر دیجیتال، های پرشر و لو پرشر، کدورت سنج آب، سوئیچ و غیره. هر کدام از این ابزارها وظیفه خاصی دارند که به بهترین نحو آن را انجام می دهند.

اجزای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی قطعات مختلفی دارد. برخی از قطعات این دستگاه شامل مواردی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد. همچنین با توجه به شرکت تولید کننده دستگاه تصفیه آب ممکن است برخی از این قطعات خدمات پس از فروش داشته باشند. مرکز فرمان که تابلو انتقال قدرت و برق دستگاه تصفیه است یکی از اجزای مهم موجود می باشد. کلیدهای مربوط به کنترل و هدایت دستگاه روی این صفحه قرار دارند. این کلید ها شامل کلید PLC و ROC می باشند.

قطعه دیگر که عمدتا از سوی شرکت تولید کننده دارای خدمات پس از فروش برای تعویض و تعمیر میباشد شاسی دستگاه تصفیه آب صنعتی است. تمام قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه در این شاسی مستقر می شوند. بنابراین جنس آن و استحکام آن اهمیت زیادی دارد. پمپ فشار به کار رفته در دستگاه تصفیه نیز از جمله قطعاتی است که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. بدون اغراق می توان گفت دو قطعه مهم در دستگاه تصفیه آب وجود دارد. اول فیلتر اسمز معکوس است و دوم پمپ فشار ذکر شده است. کیفیت بالای این پمپ موجب عملکرد بهتر دستگاه تصفیه آب می شود.

مهمترین قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی

وقتی ما بیان می کنیم پمپ فشار مهمترین قطعه به کار رفته در دستگاه تصفیه آب صنعتی است. باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که نیاز به یک فشار سنج مناسب داریم. ذکر این نکته الزامی است که دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بر پایه فشار کار می کند. بنابراین نیاز به یک وسیله با کیفیت برای اندازه گیری فشار دستگاه تصفیه است. گیج این امکان را در اختیار دستگاه قرار می دهد. گیج ها را در دو دسته فشار بالا و فشار پایین می توان مورد استفاده قرار داد. با توجه به نوع و مدل دستگاه تصفیه آب توان مناسب ترین مدل را برای اندازه گیری فشار دستگاه تصفیه به کار برد.

مزیت های استفاده از دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از محصولات شرکت اطلس آب می باشد. مزیت های فراوانی دارد. ما در ادامه به برخی از مهمترین مزیت های این دستگاه اشاره خواهیم کرد.

-  مصرف کم مواد شیمیایی

-   نصب و راه اندازی آسان

-   حجم کم

-  پایین بودن هزینه نگهداری

-  مصرف پایین انرژی

 

 

10 / 10
از 6 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :