02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 17 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کیفیت آب آشامیدنی - دستگاه تصفیه آب صنعتی

کمیت و کیفیت آب

هرچه آب آلوده تر شود از مقدار کیفیت و کمیت آن هم کاسته میشود. به نوعی کیفیت آن بر کمیت آن نیز اثر مستقیم دارد. به دلیل اینکه در اثر آلودگی های ناشی از  میگرو ارگانیزم ها و یا اجسام معلق درون آب برای حیات نیاز به اکسیژن کافی درون آب یا همان آب را مصرف کرده سپس پس از مدتی با رگ خود باعث ایجاد لجن درون آب میشوند. هنگامی که لجن درون بالا بردن کیفیت آبآب زیاد شود از مقدار آب کاسته میگردد

خود لجن موجود باعث مصرف آب میگردد. لازم به ذکر می باشد. از طرفی آب آلوده به میکروب انگلی و ذرات معلق به طور کلی جذب خاک نمیشود به دلیل آنکه مواد موجود درون آن باعث انسداد خلل و فرج درون خاک شده از ایجاد نفوذ آّب درون خاک جلوگیری می نماید و به این دلیل آب درون اعماق زیر زمینی کمتر جذب می شود. بیشتر آن تبخیر و هرز می شود.

آب در چرخه طبیعت قدرت خود پایندگی دارد و از این رو هنگامی که مقدار آلودگی آن بیشتر شد خود را برای پایش از دست داده و مانند یک سیستم بیماری نیاز به مداوا پیدا می کند. و مسلما" این گونه عمل به مدیریت دلسوزانه و سرمایه گذاری مالی سنگینی را از سوی دولت ها و مسئولین آنها را دارا می باشد. که این کارها به وسیله دستگاه تصفیه آب صنعتی صورت می پذیرد

چرخه زیستی طبیعت به گونه ای می باشد. که تمام عناصر آنها مانند آب خاک هوا درختان موجودات و..... بر  روی هم اثر مستقیم دارند و در کنار هم قادر به رشد و زندگی می باشند. از این سو هنگامی که آب دچار مشکل و به نوعی بیمار شود تمامی این سیستم چرخه بهم ی خورد و باعث از بین رفتن طراوت و سر سبزی زندگی میشود. طبق برآورد صورت گرفته  شده 50 الی 80درصد آبهایی آبیاری هرگز مصرف واقعی نداشته اند.

تجهیزات مهم در بالا بردن کیفیت آب

با توجه به نوع کیفیت و کمیت آب برای زلال سازی و بالا بردن کاربرد استفاده آب می بایست از یکسری تجهیزات خاص استفاده کرد که یکی از آنها میتوان از فیلتر شنی نام برد که کاربرد فراوانی در بالا بردن کیفیت آب دارد. انتخاب فیلتر شنی با توجه به نوع کیفیت آب ورودی و همچنین آب مورد استفاده متفاوت می باشد. شرکت اطلس آب به طور کلی تمامی فیلتر های شنی را در شرکت مورد طراحی و ساخت قرار داده است استفاده از این تجهیز باعث رفع تمامی کدورت های آب می باشد. در اینجا لازم به یادآوری می باشد. برای رفع کدورت آب بهتر می باشد پس از استفاده از فیلتر شنی از فیلتر کاتریج نیز استفاده کرد. چرا که استفاده از این فیلتر باعث می شود . ناخالصی های آب تا 1 میکرون به طور کلی از آب جدا شود .

   

10 / 10
از 8 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :