02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 17 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

نگهداری دستگاه تصفیه آب 

 جهت طول عمر بالاتر دستگاه تجهیزات در دستگاه تصفیه آب نیاز به رعایت  نکاتی اساسی از سوی اپراتور دستگاه تصفیه آب می باشد. که از سوی سازنده دستگاه تصفیه آب به خریدار یاد آور می شود.

اساسی ترین نکاتی که یک اپراتور دستگاه باید رعایت کند شامل مواردی همچون بگواش به موقع فیلتر شنی و کربنی تعویض به موقع فیلترهای کاتریج تزریق مواد انتی اسکالانت . در صورت نیاز مواد حذف کننده کلر باقی مانده متابی سولفات. رعایت فشار در گیج های نشانگر فشار. از اساسی ترین نکاتی می باشد که یک اپراتور دستگاه تصفیه آب  باید  رعایت کنند.

رعایت فشار بالا و پایین در دستگاه تصفیه آب یکی از پارامترهایی می باشد که به اپراتور کمک فراوانی می کند. به طور مثال افت فشار در ورودی و خروجی فیلتر شنی نشان از مان بگواش فیلتر شنی و کربنی می باشد. افت فشار 5/0  bar بهترین نشان از افت کارایی فیلتر شنی می باشد. همچنین افت فشار بین ورودی و خروجی فیلترهای کاتریج هم نشانگر زمان تعویض فیلترهای کاتریج می باشد. ولی در ممبران های دستگاه تصفیه اب بالا رفتن فشار در ورودی ممبران و افت فشار در خروجی آن زمان شستشوی ممبران را به اپراتور یاد آور می شود.

تعویض سیلیس  و کربن  اکتیو در فیلتر شنی  دستگاه تصفیه آب صنعتی

تعویض سیلیس و کربن در دستگاه ارتباط مستقیم به بگواش درست دارد به صورتی که برای بهتر بگواش شدن یا پس شویی فیلتر شنی و کربنی بهترین راه این است که با تصفیه شده بگواش شود تا در بگواش آشغالی در فیلتر شنی باقی نماند. هرگاه در خروجی فیلتر کربنی کلر آزاد وجود داشته باشد. نیاز تعویض کربن اکتیو می باشد. در دستگاه تصفیه آب در متراژهای بالا که کربن اکتیو تعویض دارای هزینه بالایی می باشد. سیستم فیلتر کربنی به گونه ای طراحی می گردد که قابلیت احیای فیلتر کربنی بتوان از بخار استفاده کرد زیرا کربن فعال به وسیله بخار دادن احیای دوباره می باشد.

9 / 10
از 9 کاربر
علی اکبر قدکساز : عالی
1 0
سایتت حرف نداره.
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :