02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 17 دی 1401 در ساعت 9 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت آب

آب بسیاری از فلزات و ترکیبات را به جز هیدرو کربن ها را به آسانی درخود حل میکند. اصولا گاز نیز بین ملکول های آب نگه داشته میشود. و نمک های معدنی به مقادیر مختلف طبق محیط جغرافیایی که آب از آن محیط عبور میکند. درون انواع آب ها یافت می شود.

فیلتر شنی

لازم به ذکر می باشد. همچنین ذرات معلق و میگروارگانیسم ها نیز در آب دیده می شوند. همگی اینگونه عوامل همراه با آلودگی های ایجاد شده از سوی انواع صنایع کشاورزی، انسانی می تواند از آلاینده می تواند بر روی کمیت کیفیت آب تاثیر مستقیم خسارت های جبران ناپذیری بگذارد. کمیت و کفیت آب در مکان های مختلف و بر اساس غلظت مقادیر مختلف ناشی از مواد معدنی و آلی و میگزوارگانیزم های متفاوت می باشد. 

از این رو برای حفظ سلامت ،انسان، دام، گیاه، و محیط زیست نیاز به تصفیه سازی و پاکسازی آب می باشد. مقدار نوع تصفیه آب براساس مقدار آلودگی آب نوع به مصرف رسیدن آب می تواند متفاوت و گوناگون باشد. و میزان اندازه گیری آلودگی آب ممکن است به صورت اشباع و یا در مقدار آلودگی های آب مانند انواع ژل ها و جلبلگ ها آب بیان شود. که بعضی از این موارد به وسیله فیلتر شنی فلزی قابل حذف می باشد.

فیلتر شنیشاخص اشباع آب رامی توان مانند شاخص های رطوبت هوا بررسی کرد. در حالت هوای متعادل نسبت فشار هوا به نصب فشار رطوبت اشباع مواد بوده, درون آب اختلاف بین ph اشباع شده ناشی از آلودگی و ph واقعی آب دانست.

Ph اشباع شده، ارزش ph آبی است که یا کربنات کلسیم و اشباع رسیده باشد بنابر این شاخص یک معیار برای اشباع آب با کلسیم کربنات است و معیار اندازه گیری یکی از آلودگی ها. به هر کدام کمیتی که تشکیل می دهد می باشد

شاخص منفی یعنی آب اشباع شده از آلودگی است و ماده مزاحم درون آب حالت پرخاشگری دارد، نمیتوان با مواد دیگری که درون آب است حل شود. و اشباع شود. شاخص مثبت یعنی اینکه با این کلسیم کربنات اشباع شده و لیکن با آن سازگار است مانند آب اراک و یا قم باریدن به یک شاخص مثبت می توان آب را صاف تر کرد. برای به حد مطلوب رساندن آب از تجهیزات فراوانی استفاده میشود که استفاده از فیلتر شنی یکی از آن تجهیزات می باشد که در رفع کدورت و دفع نا خالصی های آب کاربرد فراوانی دارد

9 / 10
از 16 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :