02146076082
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 اسفند 1400 در ساعت 16 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دستگاه تصفیه آب چیست

اولین هدف در دستگاه تصفیه آب تولید و عرضه آب آشامیدنی به انسانها و موجوداتی است که به آب سالم و خاص می باشند است از آنجایی که  اصولا" هیچ فرآیندی به طور 100درصد موثر نمیباشد. و ممکن است دچار مشکل و شکست شود با این حال فرآیند تصفیه آب به وسیله دستگاه تصفیه آب به صورت صنعتی و نیمه صنعتی یا خانگی بهترین تعریف و مفهوم از روش های متعدد تصفیه آب می باشد.

دستگاه تصفیه آب

نکات اساسی در تصفیه آب

  • کیفیت آب خام ورودی به دستگاه تصفیه آب در صنابع ورودی متفاوت است
  • کیفیت آب خام ورودی ثابت نیست
  • هیچ گونه طرح مشخصی وجود ندارد که برای تصفیه تمامی آبها یکسان باشد
  • برای هر کدام از منابع ورودی چندین روش متفاوت تصفیه وجود دارد

دستگاه تصفیه آب با استفاده از غشاء

تصفیه آب به روش غشاء امروزه یکی از اصولی ترین و کار آمد ترین روش ها در تصفیه آب می باشد که برای اکثر آبهای موجود کاربرد دارد که آب به وسیله فشار اسمز از یک غشا نیمه تراوا گذر عبور میکند که در این غشاء باعث جدا سازی آب خام از نا خالصی های دیگر میگردد. استفاده از این نوع غشاء در آبهای گوناگون متفاوت است به گونه ای که در آبهای با خلوص بهتر ین نوع ممبران با آبهای شور متفاوت است. اینگونه ممبران ها در دستگاه های تصفیه آب خانگی فقط به صورتBW  می باشد و رای ممبران های آب شور و آبهای با میزان نا خالصی بالا SW می باشد اصولا" دستگاه تصفیه آب خانگی برای آبهای تا TDS 2000 مورد استفاده قرار میگیرد. و برای TDS های بالاتر اصولا" از دستگاه های تصفیه آب صنعتی و برای مصرف متوسط از دستگاه ای تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده میکنند .

دبی دستگاه های تصفیه آب

دبی در دستگاه های تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که بنا به موارد یاد شده در بالا به گونه های متفاوت طراحی و تولید بنا به نوع کیفیت آب ورودی به دستگاه . نوع کیفیت آب خروجی به دستگاه . و موارد مصرف آب تصفیه متفاوت می باشد و با توجه به موارد ذکر شده دستگاه تصفیه آب طراحی میگردد.

هزینه نگهداری در دستگاه تصفیه آب

هزینه نگهداری در دستگاه تصفیه آب همیشه یکی از سوالات خریداران دستگاه تصفیه آب می باشد. اصولا" دستگاه تصفیه آب خانگی آنقدر برا آنها هزینه بر نمیباشد . این درصورتی می باشد که خریداران به نکاتی که سازندگان دستگاه به آنها یاد آور می شوند را رعایت کنند. به طور عمده دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز ب یکسری سرویس های دوره ای دارد. که در صورتی که خود خریداران هنگام تهیه دستگاه آموزش های لازم را ببیند هم قادر به انجام این سرویس ها می باشند. در غیر اینصورت لازم است که توسط یک فرد آشنا  فنی صورت بپذیرد.

فیلترهای تعویضی در دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر مراحل 1.2.3.4.5.6 از فیلترهای تعویضی در دستگاه تصفیه آب خانگی می باشند که این نوع فیلترها در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی متفاوت می باشد. زمان تعویض این فیلترها بسته به نوع دستگاه و نوع آب ورودی و کیفیت آب خروجی متفاوت می باشد. به طور عمده از سوی سازندگان این نوع فیلتر های میزران آن به حدود 30 هزار لیتر می باشد که با توجه به مشخص نبودن میزان گذر آب از دستگاه این فیلترها به خصوص مراحل 1.2.3 به صورت دوره ای و در بازه زمانی 3الی 6 ماه تعویض میگردند . و مراحل 4 تعویض آن بستگی به نوع کیفیت خروجی آب دستگاه تصفیه آب دارد. که درصورت پایین بودن و خوب بودن TDS آب نیاز به تعویض نمیباشد. مرحله 5.6 هم همزمان با مرحله 4 تعویض میگردد.

کیفیت آب خروجی در دستگاه تصفیه آب صنعتی کیفیت آب خروجی بنا به نوع مصرف در متفاوت می باشد به گونه ای که در مصارف صنعتی با مصارف آشامیدنی متفاوت می باشد مصارف آشامیدنی برای انسانها به گیاهان و یا حیوانات هم متفاوت از هم می باشد.  به گونه ای که بهترین TDS برای مصرف انسانها  از TDS 110 الی 180 می باشد. و برای دیگر مصارف 200 تا 300 TDS  مفید و نرمال می باشد. که تنظیم آنها به وسیله یک شیر بنام شیر میکس قابل تنظیم و کنترل می باشد. باشد. که تنظیم آنها به وسیله یک شیر بنام شیر میکس قابل تنظیم و کنترل می باشد.

 

9 / 10
از 12 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :